Algemene voorwaarden
Peak Sport Benelux is ingeschreven in het Handelsregister van de Kamer van Koophandel onder nummer 56126662. Peak Sport verricht haar werkzaamheden uitsluitend in overeenstemming met deze voorwaarden, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen. Deze voorwaarden zijn van toepassing op de online winkel van Peak Sport.
1. Koop overeenkomst
Een koopovereenkomst komt tot stand na plaatsing van de order in onze onlinewinkel. Na het plaatsen van uw bestelling, ontvangt u bevestiging van uw bestelling in uw mailbox. Fouten en vergissingen komen geheel voor risico en rekening van de koper. Indien u geen bevestiging van uw bestelling heeft ontvangen, raden wij u aan om uw Spambox te checken.
2. Prijzen
De door ons genoemde prijzen zijn in euro's, inclusief BTW, maar exclusief verzendkosten. Alle prijzen zijn onder voorbehoud van prijswijzigingen. Gewijzigde prijzen hebben geen invloed op lopende orders.
3. Akties
Regelmatig kunt u op onze website gebruik maken van diverse akties. Dit kan uiteen lopen van 'gratis verzending' tot '..% korting' op bepaalde artikelen. Om deze akties administratief in het systeem te verwerken, maken wij gebruik van oa. kortingcodes. Regelmatig gebeurt het dat meerdere akties tegelijkertijd lopen (lees: aktief zijn). Het is niet mogelijk om gebruik te maken van meerdere akties tegelijk. Indien u gebruik wilt maken van een aktie, en er zijn meerdere mogelijkheden, dan kunt u zelf een keuze maken. Het gebruik van kortingsakties is onder voorbehoud en niet meer dan 1 aktie tegelijkertijd. Uitgezonderd zijn natuurlijk de 'gratis artikelen bij aankoop van...' akties.
4. Betalingswijze
4.1. Betaling per Pay-pal
Via het Pay-Pal systeem kunt u veilig en safe betalen. Voor meer informatie omtrent Pay-Pal verwijzen wij u naar de website www.paypal.com. Na ontvangst van uw betaling zullen wij zo snel mogelijk tot levering overgaan.
4.2. Betaling per Multisafepay
Via de Multisafepay website kunt u op allerlei manieren betalen. U kunt kiezen voor o.a. iDEAL, MASTERCARD, VISA, MISTERCASH of een Bankoverschrijving. De eerste keer is het nodig om in te loggen in het systeem. In feite hoeft u alleen een wachtwoord op te geven. De website neemt automatisch de gegevens van uw bestelformulier over. Daarna kunt u aangeven op welke manier u wilt betalen. Na ontvangst van uw betalingsbevestiging sturen wij de bestelling direkt naar u toe.
4.3 Betaling vooraf per bank/giro
U kunt bij Peak Sport ook uw bestelling vooraf betalen per bank- of girorekening. Daarvoor boekt u zelfstandig het bedrag van uw bestelling over naar bankrekeningnummer 1700.69.923 ten name van Peak Sport Benelux. Vergeet niet om uw order- en/of faktuurnummer bij uw betaling te vermelden, dit zorgt namelijk voor een snellere verwerking van uw bestelling. Na ontvangst van uw betaling zullen wij uw bestelling direkt verzenden.
4.4 Betaling per iDEAL (Sisow)
Door middel van de iDEAL module betaalt u snel safe en simpel. U kiest de bank van u keuze en betaalt uw bestelling op dezelfde manier dat u bij uw bank gewend bent. Het bedrag wordt direct naar ons overgeschreven, daardoor treedt er geen vertraging op in het leveringsproces. Dit alles gebeurd in een beveiligde omgeving, waardoor de kans op fraude nihil is.
4.5 Betaling per Rabo Omnikassa
Sinds kort kunt u ook betalen via de nieuwe betaalmodule van de Rabobank; de Rabo Omnikassa. U kunt hier op 3 verschillende manieren betalen; per iDEAL; via uw creditcard en via uw Maestro bankpas. U klikt op de juiste betaaloptie en wordt automatisch door gekoppeld. Na uw betaling keert u automatisch weer terug op onze site.
Let op:
Mocht u problemen ervaren met de betalingwijze van uw keuze. Er is bijvoorbeeld een storing geweest in het betaalsysteem dan kunt u ook later 'terugkomen' om uw bestelling te betalen. Hiervoor logt u in op onze website en kunt u uw bestelling alsnog betalen. Indien u wenst kunt u ook nog de manier van betaling wijzigen. U hoeft dus niet opnieuw de bestelling te plaatsen.
5. Verzendwijze en kosten
Orders worden verzonden met PostNL. Deze levert in de meeste gevallen de order af binnen 1 tot 2 werkdagen. Dit geldt alleen voor binnenlandse verzendingen. Verzendingen geschieden steeds voor rekening en risico van de verkoper. De keuze van de wijze van verzending en verpakking is aan ons*. Als tijdstip van de juridische levering geldt het moment waarop u de goederen ontvangt. Mocht PostNL u niet thuis treffen dan zal deze een formulier bij u achterlaten. Met dit formulier kunt u aangeven op welk tijdstip en datum u het pakket alsnog wilt ontvangen of dat u het pakket persoonlijk bij een PostNL servicepoint wilt afhalen. Mochten wij in een dergelijke situatie nog een keer het pakket aan u moeten sturen dan brengen wij opnieuw de hieronder vermelde verzend- en verpakkingskosten in rekening. Wij bieden ook de mogelijkheid uw bestelling af te leveren op een ander adres. U kunt dat aangeven bij het invullen van uw adresgegevens.
Verzend- en verpakkingskosten: Voor verzending binnen Nederland heeft u de keuze uit 4 mogelijkheden:
- Standaard verzending door PostNL. De kosten hiervoor zijn € 5,75; bij besteding vanaf € 75,- zijn de kosten € 0,00. In sommige gevallen zullen wij het pakket versturen per brievenbuspost (indien het artikel dit qua omvang en gewicht toelaat), hiervan ontvangt u geen e-mail met track&trace nummer.
- Verzending door PostNL met handtekening voor ontvangst. PostNL kan hierbij uw bestelling niet achterlaten zonder een handtekening te hebben gevraagd. De kosten hiervoor zijn € 7,50; bij besteding vanaf € 100,- zijn de kosten € 0,00. Hiervan ontvangt u altijd een e-mail met daarin een track&trace nummer.
- Verzending door PostNL met een handtekening voor ontvangst en waarbij PostNL alleen op uw huisadres mag afleveren. Hiervoor zijn de kosten € 7,50; bij besteding vanaf € 100,- zijn de kosten € 0,00. Ook hier ontvangt u van ons een e-mail met daarin uw track&trace gevevens.
- Rembourszending. U betaalt uw bestelling in zijn geheel (inclusief verzend- en rembourskosten) aan de postbode van PostNL. De totale kosten voor deze service zijn € 17,50. Let op; deze service is alleen binnen Nederland van toepassing.
Voor verzending naar Belgie is er maar 1 mogelijkheid*. Hierbij wordt wel door PostNL om een handtekening gevraagd. Hiervoor zijn de kosten € 7,50 voor een pakket tot 3 kg.
U kunt bij ons ook uw bestelling afhalen. Voor het afhaaladres verwijzen wij naar onze contactpagina. Graag vooraf eerst een afspraak maken via e-mail.
* Het is mogelijk dat wij uw bestelling per brievenbuspost versturen. Indien u dit wilt voorkomen adviseren wij u om de optie "handtekening voor ontvangst" te kiezen. Hiervoor betaalt u wel een kleine toeslag.
6. Levertijd
Bestellingen die u heeft geplaatst op werkdagen voor 2 uur 's middags heeft u de volgende dag in huis. Uitzonderingen hierop; teamkleding (deze wordt niet uit voorraad geleverd) backboards (deze worden niet altijd via PostNL geleverd). Vanzelfsprekend vallen leveringen buiten Nederland hier ook buiten. Met ons assortiment van zoveel verschillende mogelijke combinaties van maten en kleuren ontkomen we er niet aan dat er soms artikelen tijdelijk niet leverbaar zijn waardoor de order vertraagd. Wilt u van te voren zekerheid of duidelijkheid hebben over de levertijd van een artikel, mail dan met onze klantenservice ([email protected]). Als een artikel niet leverbaar blijkt te zijn, dan nemen wij direct contact met u op. Zorg dus altijd dat uw emailadres juist is ingevuld en u deze regelmatig bekijkt.
7. Ruilen/retourneren van een artikel
Klanten van Peak Sport hebben het recht om na ontvangst van de goederen binnen 14 dagen een artikel te ruilen/retourneren. De klant draagt daarbij zelf op voor de kosten van terugzending. De goederen kunnen enkel worden geretourneerd in onbeschadigde staat, in originele verpakking, met aankoopfactuur en ze moeten in dezelfde conditie verkeren en mogen niet gebruikt of gedragen zijn. Indien er een ander paar jouw kant weer op moet nemen wij die verzendkosten voor onze rekening.
Procedure retourneren/ruilen.
Via uw account kunt u op elk moment een retourzending bij ons aanmelden. U logt in via uw naam en wachtwoord en meldt het betreffende artikel als retour aan. U verstuur het artikel aan ons. Dit doet u door het artikel goed te verpakken en te zenden naar onderstaand adres.
PEAK Sport Nederland
RETOUREN @12
Zomerdijk 9E
7942JR MEPPEL
Bij ontvangst zullen wij uw zending verwerken en vervolgens de volgende stappen nemen. Welke dit zijn is afhankelijk van het doel van uw retourzending. Dit alles kunt u volgen via uw eigen account, waarbij u continue op de hoogte bent van het retourproces. Mocht u desondanks vragen en/of opmerkingen hebben, dan kunt u deze ook via uw eigen account stellen.
Let op: Het kan zijn dat wij de oorspronkelijke verzendkosten met uw retourzending verrekenen. Dit is alleen van toepassing indien uw oorspronkelijk aankoopbedrag boven de 75 euro is geweest. Wij zullen dan de oorspronkelijke verzendkosten met uw retourzending verrekenen indien het oorspronkelijke aankoopbedrag minus het bedrag van uw retourzending onder de grens van 75 euro blijft.
Voorbeeld: Stel u koopt in eerste instantie 3 artikelen van 20 euro met een totale waarde van 80 euro. Bij dit bedrag hoeft u geen verzendkosten te betalen (bedrag is boven de 75 euro). U besluit daarna om 1 artikel van 20 euro te retourneren. U ontvangt van ons het aankoopbedrag minus de oorspronkelijke verzendkosten retour. Het aankoopbedrag bedraagt dan immers 60 euro (80 - 20) en ligt daardoor onder de grens van 75 euro. De te verrekenen verzendkosten kunnen varieren van 4,99 (verzendkosten NL) tot 6,99 (verzendkosten Belgie).
8. Garantie
Indien de klant een beschadigd product ontvangt, wordt deze door Peak Sport omgeruild voor eenzelfde dan wel vergelijkbaar product. Hiertoe dient de klant binnen 14 dagen na de ontstane klacht contact op te nemen met onze klantenservice. Als wij constateren dat wij een beschadigd product hebben verstuurd vergoeden we ook de verzendkosten van de klant. Daarnaast heeft u op uw aankopen de gebruikelijke fabrieksgarantie, dwz. Als het produkt niet aan uw wensen voldoet, omdat het bijvoorbeeld kapot gaat (zonder bovenmatige slijtage). Dan kunt u dit voorleggen aan de klantenservice (liefst met foto). Dit kunt u doen, door ons een e-mail te sturen naar [email protected] met daarbij een uitleg van de klacht en indien het mogelijk is een foto van de klacht/produkt. Wij zullen dan proberen om binnen 2 tot 3 werkdagen een beslissing te nemen omtrent deze klacht. Vereist de klacht nadere bestudering en/of inspectie, dan zal Peak Sport met u daarover kontakt opnemen om tot een juiste oplossing te komen.
9. U hebt het verkeerde artikel ontvangen
Indien de klant een verkeerd product ontvangt, wordt deze door Peak Sport omgeruild voor eenzelfde dan wel vergelijkbaar product. Hiertoe dient de klant binnen 14 dagen na verzending contact op te nemen met onze klantenservice. Als wij constateren dat wij een verkeerd product hebben verstuurd vergoeden wij de verzendkosten van de klant.
10. Klachten
Op al onze overeenkomsten is het Nederlandse recht van toepassing. De bevoegde Nederlandse rechter is bij aansluiting van andere instanties bevoegd tot kennisneming van alle geschillen die uit hoofde van de overeenkomst tussen Peak Sport en de wederpartij mochten ontstaan. Klachten over u order dient u altijd binnen 14 dagen schriftelijk aan ons te melden.
11. Uw persoonlijke gegevens bij Peak Sport Benelux
Wij zullen uw persoonlijke gegevens niet ter beschikking stellen aan derden. Wij waarderen het vertrouwen dat u in ons stelt, en zullen alles in het werk stellen om uw persoonlijke informatie te beschermen. Op verzoek zullen wij uw geregistreerde gegevens aan u verzenden.
12. Niet respecteren van onze voorwaarden
Als een klant van Peak Sport onze voorwaarden niet respecteert zoals deze zijn geformuleerd vervalt elk recht op ruilen, retourneren of crediteren van een order. Peak Sport behoudt het recht om alle gemaakte kosten van een order achteraf wel in rekening te brengen aan de klant.